Maska transponderowa

Maska transponderowa (Transponder mask). Autor i źródło obrazka: Cracken's Rebel Field Guide, West End Games
Maska transponderowa
(Cracken's Rebel Field Guide, West End Games)

Każdy statek kosmiczny posiada w swoich systemach napędowych zagnieżdżony transponder - nadajnik o charakterystycznej częstotliwości, stanowiący jego unikalny numer identyfikacyjny i rejestracyjny. Poruszanie się statkiem pozbawionym transpondera jest nielegalne i stanowi wykoczenie klasy drugiej (w Imperium oznaczające 5 do 30 lat w więzieniu, do 10 tys. grzywny oraz możliwą utratę wszelkich licencji i pozwoleń), a jednostki takie są aktywnie ścigane przez wszystkie służby porządkowe i łowców nagród oraz wyraźnie podejrzane w oczach wszystkich innych podróżników. Co jednak zrobić, kiedy nasz numer transpondera znajduje się na czarnej liście, albo prowadzimy właśnie ryzykowną operację i nie chcemy w jej wyniku na tę listę trafić?

Jedną z odpowiedzi jest zastosowanie masek transponderowych. Są to specjalne nadajniki, pracujące na tej samej częstotliwości co transponder i emitujące sygnał interferujący z normalną transmisją "tablicy rejestracyjnej". Najprostsze maski będą kod po prostu zagłuszać, bardziej zaawansowane mogą dzięki odpowiedniemu doborowi sygnału maskującego zmienić charakterystykę transpondera na całkowicie inną. W ten sposób można mieć statek o dwóch (lub nawet więcej) numerach zarejestrowanych w BoSS, obu całkowicie legalnych - przynajmniej z początku. Trzeba tylko zadbać o jakość sygnału oraz o to, aby żaden zbyt doświadczony inspektor specjalnie nie grzebał w okolicach nadajników wewnątrz statku... No i lepiej nie instalować sobie zbyt dużo dodatkowych nadajników, bo łatwość ich wykrycia na podstawie analizy widma sygnału rośnie lawinowo wzraz ze wzrostem ilości dodatkowych emiterów - nawet, gdy nie są one używane, można wykryć ich rezonans. Jeden lub dwa dodatkowe kody to w zasadzie maksimum, na jakie decydują się doświadczeni przemytnicy; pięć lub więcej dodatkowych kodów w zasadzie gwarantuje wpadkę przy pierwszej kontroli.

Instalacja masek transponderowych jest oczywiście nielegalna i można jej dokonać tylko w warsztatach działających po drugiej stronie prawa, albo też własnoręcznie. Cena to przynajmniej 1500 kredytów za pierwszy dodatkowy kod (zazwyczaj więcej), a każdy następny kosztuje średnio dwa razy drożej ze względu na coraz większe skomplikowanie aparatury i możliwość niepożądanej interferencji. Wydobycie z rejestrów BoSS istniejącego kodu jednostki, pod którą chcemy się podszyć, wymaga około 1000 kredytów i tygodnia pracy, z grubsza tyle samo może kosztować zarejestrowanie tam kodu stworzonego przez siebie - a tu niezbędne jest dobre obycie z biurokracją i sztuczkami socjotechnicznymi. Można też wykupić taką usługę na czarnym rynku po odpowiednio wyższej cenie i czasami bez specjalnych gwarancji skuteczności.

Transponder Masking - 1st code
cena: 1500 masa: -
Źródła:
  • Cracken's Rebel Field Guide
Transponder Masking - 2nd code
cena: 3000 masa: -
Źródła:
  • Cracken's Rebel Field Guide
Transponder Masking - 3rd code
cena: 4500 masa: -
Źródła:
  • Cracken's Rebel Field Guide
Transponder Masking - 4th code
cena: 6000 masa: -
Źródła:
  • Cracken's Rebel Field Guide
Najpierw pozwalany ja mówia () co JA jestem zalujace jezeli jezyk w tym liscie (litera) nie jest calkowicie poprawny. jest mój pierwszy (najpierw) zgodnosc w Jezyku polskim (blask), i JA jestem Watpliwy wytrzymalosci tlumaczenia programu JA uzywam. Teraz do rozsadku JA pisze. W odszukiwaniu opisy statków znajduje wasz *website*. Przyjemny przedstawienie i dobry chwycil (chwycony, kawalek, chwila) materii JA nigdy nie przed (zanim).
Todd z Ameryki
Biblioteka Ossus - polska encyklopedia Gwiezdnych wojen Yavin.pl Starwarsy - wirtualne muzeum Gwiezdnych wojen Strzeż się Ciemnej Strony! Strzeż się Ciemnej Strony! ogólnopolska lista dyskusyjna - starwars.pl bastion fanów SW TSW Extreme GalaxyKits Ilum Imperium Galaktyczne Roleplay Fundacja Świętego Mikołaja - pomóż rodzinnym domom dziecka Nowa, lepsza przeglądarka internetowa Pakiet OpenOffice.org Sluis Van - to my!
Sluis Van to strona opisująca wszelkiego rodzaju statki kosmiczne ze świata Gwiezdnych wojen, nie opowiadająca się po stronie Imperium, Rebelii, Jedi, Sithów czy innych 'frakcji politycznych', które bądź co bądź są fikcją literacką - jak i cały świat Star Wars. Wszystkie licencjonowane materiały użyte są tutaj wyłącznie w celach informacyjnych i stanowią z reguły własność podmiotów, do których należą Gwiezdne wojny - w szczególności Lucasfilmu, Disneya i firm pokrewnych. Elementy stron niezastrzeżone przez ich właścicieli, jak redakcja i ogół tekstów, należą do autora tej strony; wykorzystanie ich bez podania źródła jest łamaniem prawa autorskiego, a dla pewności i elegancji w ogóle należałoby najpierw zapytać o zgodę. Prośby o zezwolenie na wykorzystanie części materiałów ze Sluis Van zwykliśmy rozpatrywać pozytywnie... (więcej informacji)
Anons: Kneez, Nailz and Fingerz - trzech panów windykatorów
Strona wykorzystuje mechanizm cookies, aby przechowywać dane o statkach, które wybrałeś do porównywania przez porównywarkę statków kosmicznych. Jeśli nie chcesz, żeby te dane były przechowywane, nie korzystaj z porównywarki (albo wyłącz ciasteczka w ustawieniach przeglądarki - wyjdzie na to samo). Można tu też otrzymać kilka ciasteczek od Facebooka i Google'a - szczegółowe informacje o ich wykorzystaniu powinny być dostępne na stronach tych podmiotów. Aby uniknąć ich zapisania i przetwarzania, wyłącz w ustawieniach przeglądarki opcję "dopuszczaj third-party cookiees" albo skorzystaj z oprogramowania blokującego reklamy w rodzaju uBlock Origin.
©opyright NLoriel, Sluis Van, 1997-2022