ponad 20 lat, 531 opisów statków kosmicznych

Okręt Zgromadzenia Aing-Tii (Aing-Tii Sanhedrim ship)

Okręt Zgromadzenia Aing-Tii. Autor i źródło obrazka: Tim Eldred, Kathol Outback, West End Games
Okręt Zgromadzenia Aing-Tii
(Tim Eldred, Kathol Outback, West End Games)
link bezpośredni dodaj do porównywarki

Mało kto w Galaktyce w ogóle słyszał nazwę Aing-Tii, nie mówiąc już w ogóle o skojarzeniu jej z czymś konkretnym. Jedynie mieszkańcy mieszczącego się już praktycznie poza granicami znanych terytoriów przedmurza Kathol mogą powiedzieć na ten temat trochę więcej - widują bowiem od czasu do czasu statki kosmiczne tych tajemniczych obcych, podążające w nieznanym kierunku i nie nawiązujące z nikim kontaktu.

Aing-Tii są gatunkiem wyjątkowo izolacjonistycznym, zamieszkującym nieznaną planetę gdzieś w obrębie Ryftu Kathol. Jej powierzchnię opuszcza tylko kasta mnichów-wojowników, udając się na pielgrzymki po Ryfcie lub na wyprawy wojenne przeciw łowcom i handlarzom niewolników - proceder niewolnictwa jest przez nich uważany za największe zło jakie tylko można wymyślić. Aing-Tii nie mają oporów przed niszczeniem obcych jednostek kosmicznych czy uśmiercaniem osób postronnych, jeśli te wejdą im w drogę; nie przepraszają za to, ale również starają się tego unikać i w miarę możliwości stosować w takich sytuacjach broń ogłuszającą.

Okręty Zgromadzenia Aing-Tii to właśnie jednostki wykorzystywane przez mnichów do podróży kosmicznych - czy to pokojowych, czy wojennych. Na ich kadłubach wytrawione lub wyryte są setki tajemniczych znaków i symboli, z reguły tych samych, które widnieją na skórze (a raczej egzoszkieletowym pancerzu) ich załóg. Statki te zbudowane są przy użyciu własnej technologii Aing-Tii, nie związanej zbyt blisko z tradycyjną sztuką budowania okrętów uprawianą w Znanej Galaktyce i łączącej elementy techniki klasycznej oraz biotechnologii. Kształtem przypominają trzystumetrowe nieregularne cygara czy też podłużne muszle; charakteryzują się obłymi, organicznymi i guzowatymi liniami, przypominającymi nieco postaci samych mnichów. Silniki główne i dysze manewrowe rozmieszczone są na ich powierzchni w sposób zbliżony do losowego, bez zachowania jakiejkolwiek symetrii czy zrozumiałej dla istot ludzkich zasady. Podobnie jak w przypadku krążowników kalamariańskich, każdy okręt wygląda inaczej, chociaż wszystkie da się mniej więcej sprowadzić do wspólnego mianownika jeśli chodzi o wyposażenie czy parametry.

Również uzbrojenie tych jednostek trudno jest określić jako klasyczne. Główną bronią okrętów Aing-Tii są generatory wytwarzające rodzaj specyficznych "pajęczynowatych" wyładowań energetycznych o potężnej sile, będących w stanie wyrządzić szkody nawet jednostkom rozmiarów Gwiezdnego Niszczyciela typu Imperial. Bronią drugorzędną są emitery pola ogłuszająco-ogłupiającego, które wpływa na aktywność mózgową członków załogi trafionych jednostek, całkowicie obezwładniając ich na kilka godzin i przy okazji zupełnie zaburzając ich poczucie czasu. Ogłuszacze te stosowane są z reguły przeciwko natrętnym obserwatorom czy innym osobom, wobec których Aing-Tii nie żywią z natury zbyt negatywnych intencji. Jeśli natomiast chodzi o wrogów, to ulubionym sposobem mnichów na rozprawienie się z nimi jest staranowanie ich jednostki własnym krążownikiem - wszystkie okręty Zgromadzenia posiadają wzmocnione fizycznie, czy też specjalnym polem energetycznym konstrukcje dziobnic, które pozwalają im bezkarnie zniszczyć jednym uderzeniem nawet korwetę koreliańską czy inny obiekt zbliżony do niej wytrzymałością. W ten sposób "usuwane są" zazwyczaj statki handlarzy niewolników; w kolizjach związanych z niespodziewanymi manewrami czy gwałtownym wyjściem z nadprzestrzeni jednostek Aing-Tii zniszczeniu uległo też ("niechcący") kilka zupełnie niewinnych transportowców czy okrętów innych ras rozumnych, które szybko nauczyły się trzymać z daleka od nieobliczalnych pod tym względem mnichów. W przypadku większych starć Aing-Tii starają się najpierw ogłuszyć załogi wroga swoimi promiennikami, a następnie spokojnie je staranować jeden po drugim. Broń energetyczna głównego kalibru stosowana jest tylko w sytuacjach wyjątkowych.

Nietypowy jest również hipernapęd stosowany na jednostkach mnichów-wojowników. Okręty posiadają odpowiednik klasycznego napędu nadprzestrzennego klasy drugiej, jednak nie korzystają z niego zbyt często. Aing-Tii opanowali bowiem pokrewną Mocy technikę "zawijania przestrzeni", dzięki której ich Sanhedrim może przenieść się w dowolne miejsce w ciągu jednej chwili, po prostu rozpływając się w jednym miejscu i pojawiając w drugim. Co ciekawe, żaden z mnichów nie musi być zaznajomiony dokładnie z miejscem docelowym, choć niewykluczone, że osoba inicjująca teleportację musi pozostawać w kontakcie telepatycznym z kimś, kto kiedyś już tam był.

Aing-Tii z zasady nie udają się w dłuższe podróże, więc ich statki kosmiczne można spotkać tylko w obszarze Ryftu Kathol oraz sporadycznie na terenach przedmurza i sektora Kathol. Jedynym znanym wyjątkiem od tej reguły był przypadek, gdy mnisi zdecydowali się w ramach pomocy dla Jorja Car'dasa przeteleportować jego gościa, Talona Karrde na Bastion - no ale Car'das był w pewnym sensie ich wychowankiem i mieszkał na Exocronie, który leży już praktycznie w Ryfcie. Nie był to zresztą precedens, gdyż w obrębie Przedmurza Aing-Tii posiadali kilku sprzymierzeńców, z którymi gotowi byli wymieniać grzeczności, szczególnie, gdy chodziło o zniszczenie formacji bandytów czy oddziałów imperialnych. Z takiego wsparcia skorzystała kilkakrotnie załoga republikańskiej korwety Far Star podczas poszukiwań imperialnego moffa Sarne i w ostatecznej z nim rozprawie, jednak zawsze była to albo pomoc "po znajomości", albo też mnisi-wojownicy mieli swoje własne plany, których wykonanie przypadkiem pomogło również oddziałom noworepublikańskim.

Komentarz lingwistyczny C3PO

W dzienniku pokładowym można przeczytać artykuł o tworzeniu opisu statku Aing-Tii, w szczególności o ciekawych aspektach tłumaczenia jego nazwy.

pełna nazwa: Aing-Tii Sanhedrim Pilgrimage Vessel producent: Aing-Tii
polska nazwa: Pielgrzymkowy okręt Zgromadzenia Aing-Tii w slangu: -
prędkość: 4 wytrzymałość: 500
w atmosferze: osłony: 167
hipernapęd: 2 zwrotność: 6
uzbrojenie:
  • 30 generatorów sieci energetycznej o mocy 525
  • 6 emiterów zero-impulsów
długość: 300 m
załoga: 216 (w tym strzelcy: 66)
pasażerowie: ?
ładowność: 900 t
cena (nowy):
używany:
w użyciu od / do: galaktyczna wojna domowa
Źródła:
  • Kathol Outback
  • Kathol Rift
  • Endgame
  • Wizja przyszłości
^ wróć do góry
Reklama: Firma Developerska Romek Wesoly Ltd.

<<  wróć na główną ^ wróć do góry